تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال «خلنت»

شرکت تولیدی لنت ترمز ایران

تحلیل و تکنیکال «خلنت»

خلنت
عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت تولیدی لنت ترمز ایران
نماد خلنت
سال تاسیس دی ماه 1341
سال عرضه اولیه آبان ماه 1370
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت انواع لنت ترمز و کلاچ
مواد اولیه شرکت مواد مستقیم مصرفی
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده آقای سید علی لاجوردی 16درصد / سایر اعضا خانواده لاجوردی 56 درصد

ماهیت کسب و کار شرکت تولیدی لنت ترمز ایران

شرکت در تاریخ ۱۶ بهمن دی ماه ۱۳۴۱ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تولید انواع و اقسام لنت ترمز و صفحه کلاچ و ترمز و دیسک و میخ پرچ و کفشک لنت و واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز شرکت و همچنین واردات کالاهای مجاز مربوطه و صادرات کالاهای ساخته خارج از کشور و خرید و فروش کلیه کالاهای مجاز اعم از داخلی و خارجی مرتبط با موضوعات شرکت می باشد.

نماد خلنت (شرکت تولیدی لنت ترمز ایران) در تاریخ دی ماه سال ۱۳۴۱ تحت شماره ۸۵۰۱ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و با پروانه بهره برداری شماره ۳۳ ۱۰۶ مورخ مهرماه ۱۳۴۷ با ظرفیت ۳۰۰ تن آغاز به کار نموده است به موجب درخواست شرکت در سال ۱۳۶۷ اصلاحیه پروانه بهره برداری از سوی معاونت صنعتی بهره برداری وزارت صنایع به مقدار ۳ هزار و ۵۰۰ تن ترمز و لنت کلاچ در سه شیفت کاری به تصویب رسید و به شرکت ابلاغ شد

عوامل موثر بر در آمدهای شرکت خلنت

این شرکت با تولید انواع و اقسام لنت ترمز و لنت کلاچ و لنت دیسکی ، جهت مصارف خودروهای سنگین و نیمه سنگین و سبک ، قطار و همچنین برای دستگاهها و ماشین آلات صنعتی تولید می‌نماید . در صورت  کاهش واردات و افزایش نرخ ارز پیش بینی می شود استفاده از تولیدات داخلی به نحو چشم گیری افزایش یافته و تبع آن ظرفیت تولید و فروش شرکت افزایش یابد.

محصولات شرکت خلنت

 لنت ترمز و لنت کلاچ و لنت دیسکی ، جهت مصارف خودروهای سنگین و نیمه سنگین و سبک ، قطار و همچنین برای دستگاهها و ماشین آلات صنعتی تولید می‌نماید.

 تاثیر قیمت دلار بر شرکت خلنت

نوسانات و افزایش  نرخ ارز باعث افزایش  بهای تمام شده محصول تولید شده می شود و حاشیه سود شرکت کاهش پیدا می کند .

عوامل موثر بر هزینه های شرکت خلنت

روند افرایش قیمت مواد اولیه اصلی (رزین ، حلال ، گرافیت ، کائوچو، پشم آهن  )، افزایش بهای حامل های انرژی

سایر عوامل موثر بر سود و زیان شرکت خلنت

با توجه به نیاز شرکت به تامین مالی مورد نیاز از سیستم بانکی تغییر نرخ بهره (سود تسهیلات )در میزان هزینه های مالی شرکت تاثیر گذار است.

به دلیل مشکل نقدینگی واردات بی رویه محصولات مشابه با قیمت پایین شاهد کاهش تولید در ظرفیت اسمی شرکت و در نهایت کاهش سودآوری گردیده است

 

خلنت

خلنت

شرکت تولیدی لنت ترمز ایران در صنعت تولید انواع و اقسام لنت ترمز و صفحه کلاچ  و دیسک و میخ پرچ و ترمز ، کفشک لنت در زمینه های صنعت خودرو فعال می باشد و در زمینه ی واردات مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز شرکت و همچنن کالاهای مجاز اعم از داخلی و خارجی و انبارداری فعالیت دارد.

این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده لنت ترمز و لنت کلاچ در کشور می باشد .

این شرکت دارنده، رتبه اول در بین رقبای داخلی به جهت پیچیدگی تولید لنت و حجم بالای تولید است .

انواع مواد اولیه مصرف شده در تولید لنت ترمز و کلاچ برای شرکت به این شرح است : ( تولوئن، رزین ، حلال 410، الیاف سرباره ، الیاف آهن) که تمامی این مواد از بازار داخل تامین می شودند .

شرکت تولیدی لنت ترمز ایران در گزارش مالی اسفند ماه 1402 ، مبلغ فروش حدود 93 میلیاردی تومانی را گزارش کرده است که نسبت به اسفند سال 1401 که 50 میلیارد تومان بود ، رشد 88 درصدی را ثبت کرده است.

مجموع فروش 12 ماهه خلنت در سال 1402 به مبلغ 474 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته که 259 میلیارد تومان بوده است، رشد 83 درصدی را تجربه کرده است.

گفتنی است که با ارزیابی فروش فصلی ، فروش شرکت در زمستان 1402 نسبت به فصل گذشته رشد 144 درصدی داشته است و همچنین ، مبلغ فروش شرکت در فصل زمستان 1402 نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد فصلی را تجربه کرده است و  103 درصدی افزایش داشته است .

1

2

3

4

5

6

بیشتر بدانید: خگستر

تحلیل خگستر در آپارات: خگستر

تحلیل خگستر در یوتیوب : خگستر

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا